ხარისხის ჯგუფის სამოქმედო პრინციპები
სწავლა-სწავლების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით ხარისხის განვითრებისა და შეფასების ჯგუფის მუშაობა ეფუძნება შემდეგ პრინციპებს:
ა) აქტიური ჩართვა მასწავლებელთა საქმიანობის პროფესიული განვითარებისა და შეფასების პროცესში;
ბ) თანამშრომლობაზე დაფუძნებული სასკოლო კულტურის ხელშეწყობა;
გ) სკოლის ინსტიტუციური განვითარების ხელშეწყობა;
დ) სასკოლო საზოგადოების საჭიროებაზე და მხარდაჭერაზე ორიენტირებული განვითარება.
ხარისხის ჯგუფის შემადგენლობა
ხარისხის ჯგუფის წევრები არიან საგნობრივი ჯგუფის ხელმძღვანელები და სკოლის დირექტორები.
ხარისხის ჯგუფის წევრები ახორციელებენ შემდეგ ვალდებულებებს:
ა) მონაწილეობას იღებენ ხარისხის ჯგუფის მიერ დაგეგმილ და საკუთარი ფუნქციების შესასრულებლად განსახორციელებელ აქტივობებში;
ბ) მონაწილეობას იღებენ თავისი პროფესიული ზედამხედველობის ქვეშ მყოფი მასწავლებლების შიდა საგაკვეთილო დაკვირვების მოსამზადებელ შეხვედრებში;
გ) მონაწილეობენ თავისი პროფესიული ზედამხედველობის ქვეშ მყოფი მასწავლებლების მიერ ჩატარებული გაკვეთილის განმავითარებელ შეფასებაში;
დ) მოთხოვნის შემთხვევაში, პირადად აცნობენ მასწავლებელს ხარისხის ჯგუფის რეკომენდაციებს და აძლევენ მას ყველა საჭირო განმარტებას.
,,მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2008 წლის 21 ნოემბრის №1014 ბრძანებით დამტკიცებული მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის მოთხოვნებთან მასწავლებლის კომპეტენციების შესაბამისობის დადგენის მიზნით, ხარისხის ჯგუფი:
ა) ახორციელებს მასწავლებელთა შიდა შეფასებას. კერძოდ, მასწავლებლის შრომითი ხელშეკრულებით განსაზღვრული ფუნქციის შესაბამისობის დადგენას მის მიერ განხორციელებულ საქმიანობასთან;
ბ) ახორციელებს მასწავლებლის საქმიანობაზე (მათ შორის, საგაკვეთილო პროცესზე) დაკვირვებას და შეფასებას;
გ) მასწავლებელს აძლევს განმავითარებელ შეფასებას მის მიერ ჩატარებულ გაკვეთილზე;
დ) მასწავლებლებთან ერთად განიხილავს პროფესიული განვითარების მიზნით განხორციელებულ აქტივობებს/სტრატეგიებს და აძლევს მათ განმავითარებელ უკუკავშირს, ასევე, რეკომენდაციას აძლევს მასწავლებელს შესაბამისი აქტივობებისა და ტრენინგების დაგეგმვაში.
ხარისხის მართვის ჯგუფი ასევე:
ა) ახორციელებს მოსწავლეთა შედეგების მუდმივ მონიტორინგს და კლასის დამრიგებლებსა და საგნის მასწავლებლებს აძლევს უკუკავშირს;
ბ) სასკოლო საზოგადოების თანამშრომლობის უზრუნველყოფის მიზნით, ატარებს გამოკითხვებს და აანალიზებს შედეგებს;
გ) სასკოლო საზოგადოების თანამონაწილეობით შეიმუშავებს სკოლის მისიას, სტრატეგიულ მიზნებსა და მიმართულებებს, მათზე დაყრდნობით ადგენს წლიური გეგმების პროექტებს და წარუდგენს სკოლის დირექტორს.